Volbu optimální H7 žárovky nelze podcenit

Jízda v noci představuje pro většinu osob za volantem náročný úkol. Pokud zrovna necestujete místy, která důvěrně znáte, co navíc nejsou příliš frekventovaná, jste vystaveni většímu tlaku než při jízdě za denního světla. S běžnými halogenovými žárovkami a tlumenými světly je jízdní koridor pocitově zúžený a toto omezení vyvolává psychologický efekt sevření a náznaku klaustrofobie. Ačkoli jsou tato fakta řidičům známa, jen někteří z nich opravdu dbají na výběr vhodného typu H7 žárovky s dostatečným osvitem a požadovaným výkonem.

tunel

Nepodstatné žárovky – zajímavé je, že při nákupu pneumatik se většina řidičů zajímá do detailů o jednotlivé typy a vyhledává na internetu informace z různých zdrojů včetně nezávislých recenzí. O pneumatikách ví řidiči mnohem více, než o žárovkách do předních světlometů. Na co se většina z nás zapomíná zaměřit:
Světelný tok a výkon – o tomto parametru se příliš nediskutuje, většinou se sleduje, zda odpovídá požadované hodnotě jmenovitý příkon ve Wattech, ale tento ukazatel se příliš neřeší. Stejně tak výkon žárovky, která v krajním případě může spotřebovat více energie na tepelné záření než na tvorbu světla a tím také poškodit světlomet. Optimální světelný tok je v rozmezí od 1350 do 1500 lumen, ovšem na trhu se běžně můžete setkat i s výrobky s hodnotami pod 1100 lumen. Evropské směrnice totiž nemají žádnou pravomoc k dohledu nad výrobou a nelze tedy legislativní cestou zaručit kvalitu všech výrobků uváděných na trh.

provou

Světelný kužel – řada vozidel neosvětluje při jízdě prostor, který je třeba pro bezpečnou jízdu, zejména je špatně viditelná pravá krajnice. Pokud je světelný kužel příliš krátký, prodlužuje se tím reakční čas v případě náhlé překážky v jízdním pruhu. Velmi častým nešvarem jsou autožárovky s rozptýleným kuželem, kdy osvětlují zbytečně prostor levé krajnice nebo oslňují protijedoucí řidiče, případně svítí mimo zorný úhel. Pravidelnému seřízení světel a nákupu vhodné osvětlovací techniky se bohužel nevěnuje příliš mnoho pozornosti, přitom jízda za snížené viditelnosti klade zvýšené nároky na řidiče, způsobuje únavu a dochází pak ke zbytečným nehodám.